Pamiętaj, że w czasie w którym silnik nie pracuję, nie pracują również jego podzespoły które pozwalają na rozprowadzanie oleju po wnętrzu silnika oraz skrzyni.
Już dosłownie kilka minut sprawia, że olej dociera do miejsc w których powinien się znaleźć chroniąc tym samym mechanizmy przed zatarciem.
Taka praktyka pozwala wydłużyć żywotność komponentów skrzyni.
2.
Pierwsze kilometry pokonuj spokojnie, rozgrzej odpowiednio silnik i skrzynię
Jest to porada częściowo związana z poprzednią. Aby olej spełniał swoje właściwości musi posiadać odpowiednią temperaturę roboczą.
Zimny olej jest gęsty oraz lepki i choć po rozruchu silnika jest pompowany w jego wnętrze oraz skrzynie to jednak robi to mniej sprawnie niż wtedy gdy ma odpowiednią temperaturę.
3.
Regularnie wymieniaj olej nawet jeśli producent twierdzi inaczej
Jest wiele mitów związanych z wymianą oleju w skrzyniach automatycznych. My jako osoby które na co dzień zajmują się tym podzespołem polecamy regularną wymianę oleju oraz nie oszczędzanie na jego jakości.
Co 60 tys. km warto wymienić olej na nowy co pozytywnie wpłynie na żywotność skrzyni. Tym bardziej, że jest to stosunkowo niski koszt w porównaniu do kosztu ewentualnych późniejszych napraw skrzyni.
4.
Bądź ostrożny podczas holowania, a najlepiej go unikaj
Choć nikt nie planuję holowania to jednak czasem może okazać się to konieczne. W takim przypadku warto pamiętać o tym, aby jeśli jest to możliwe w aucie pracował silnik a skrzynia była ustawiona w pozycji N.